Shkencëtarët në Universitetin Reading në Mbretërinë e Bashkuar studiuan turbulencat në ajër të pastër, të cilat janë të vështira për t’u shmangur nga pilotët.
Ata zbuluan se turbulencat e forta ishin rritur 55% midis viteve 1979 dhe 2020 në një rrugë të ngarkuar në Atlantikun e Veriut.Rritja në ndryshimet e shpejtësisë së erës në lartësi të mëdha vjen si shkak i ajrit më të ngrohtë nga emetimet e karbonit në atmosferë.
“Pas një dekade kërkimi që tregon se ndryshimi klimatik do të rrisë turbulencat në ajër të pastër në të ardhmen, ne tani kemi prova që sugjerojnë se rritja tashmë ka filluar,”, një shkencëtar atmosferik në Universitetin e Reading.
Fluturimet në SHBA dhe Atlantikun e Veriut, patën rritjen më të mëdha të turbulencave të forta. Evropa, Lindja e Mesme dhe Atlantiku Jugor gjithashtu panë rritje të ndjeshme të turbulencave.
Një profesor i universitetit tha se rritja e turbulencës ishte për shkak të ndryshimeve në shpejtësinë e erës në trupin e avionit. Një sistem i fortë ere që fryn nga perëndimi në lindje, rreth pesë deri në shtatë milje mbi sipërfaqen e Tokës, ekziston kryesisht për shkak të një ndryshimi në temperaturë midis ekuatorit dhe poleve të botës.
Satelitët nuk mund të shohin turbulencën, por mund të pikasin strukturën dhe formën e rrjedhës së erës në trupin e avionit, duke e analizuar më pas.
Radari mund të parashikojë turbulencat nga stuhitë, por turbulenca në ajër të pastër është pothuajse e padukshme dhe e vështirë për t’u zbuluar.
Fluturimet me turbulenca nuk janë vetëm të pakëndshme, por mund të shkaktojnë edhe lëndime për ata që janë në fluturim. Turbulencat e forta janë shumë të rralla, por në ajër të pastër mund të ndodhin pa paralajmërim, kur pasagjerët nuk janë të lidhur me rripin.
Ndërkohë që ky fenomen sjell dhe pasoja financiare. Industria e aviacionit humbet midis 150 milion dhe 500 milion dollarë vetëm në SHBA çdo vit, për shkak të efekteve të turbulencës, duke përfshirë konsumimin e avionëve, thanë studiuesit.
Ai gjithashtu ka një kosto mjedisore, pasi pilotët djegin karburantin duke e shmangur rrugët ajrojre me turbulenca të mundshme.